חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

מבשר הגאולה בדורנו

הרבי מליובאוויטש, מנהיגו הרוחני של דורנו, הכריז כי דורנו הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה. בשנים האחרונות קרא לעורר מודעות וציפייה בלב העם כולו לקראת הגאולה הקרובה ולהתכונן לקראתה.
מאמרים נוספים בנושא
מבשר הגאולה בדורנו
תשוקה וגעגועים למשיח
מסר לעולם
סוף זמן הגלות
אחריות אישית
בשורת הגלות והגאולה
המשיח בא בהיסח-הדעת
הדרך אל הגאולה
מתי יבוא אליהו?

מי שהעלה בדורנו בעוצמה רבה את הציפייה לבוא המשיח הוא הרבי מליובאוויטש. הוא חי ונשם את עניין הגאולה בכל עת ובכל שעה. באחת מאיגרותיו אף העיד על עצמו, כי חזון הגאולה העסיקו עוד קודם שהתחיל ללמוד ב'חדר'.

מיד כשקיבל את הנהגת חסידות חב"ד (בשנת תשי"א - 1951) הכריז כי תפקידו של דורנו לסיים את עבודת הגלות ולהביא את הגאולה. מכאן ואילך היו כל מעייניו נתונים ליעד זה.

ניבא וידע

מי שעקב אחר דברי הרבי במשך כל שנות הנהגתו נוכח, כי דבריו ותחזיותיו התגשמו תמיד עד הפרט האחרון. פעמים רבות נראו דבריו תמוהים ובלתי-מציאותיים, אך המציאות הוכיחה כי הרבי ידע תמיד מה שניבא. הנה כמה דוגמאות שהעם כולו היה עד להן:

מלחמת ששת הימים: ערב המלחמה, כאשר העם בישראל ובעולם היה שרוי במתח ובחרדה, שיגר הרבי מברקי עידוד ותמיכה. הרבי כתב: "ודאי לא ינום ולא יישן שומר ישראל ויבשרו טוב". לתלמידי ישיבה מחו"ל הורה להישאר בארץ, וכתב: "אין לפחד ואין להפחיד". ארבעה ימים לפני פרוץ הקרבות נשא דברים לפני רבבת ילדים, בתהלוכת ל"ג בעומר, והבטיח ישועה והצלה לתושבי ישראל.

מלחמת יום-הכיפורים: לעומת האופטימיות שהקרין ערב מלחמת ששת הימים, בחודשים שלפני מלחמת יום-הכיפורים הראה הרבי סימני מתיחות ודאגה. כמה פעמים קרא במפתיע לכנס ילדים ליד הכותל המערבי ודיבר על כוחם "להשבית אויב ומתנקם". בברכתו המסורתית בערב יום-הכיפורים השתמש בביטוי "עם-ישראל ינצח במלחמה", וזאת בשעה שבארץ שררה שאננות מוחלטת. אולם מיד עם פרוץ המלחמה ניבא הרבי כי הפעם תהיה לערבים מפלה גדולה יותר מהפעם הקודמת.

העלייה מרוסיה: בשנת תשמ"ז1987- קרא הרבי לממשלת ישראל להיערך לקראת גל עלייה גדול מברית-המועצות. הוא התריע על הצורך לבנות דירות ולהכין מקומות תעסוקה. הרבי אף יזם הקמת שכונה מיוחדת בירושלים ולצידה מפעלי תעשייה "עבור העולים שיבואו". איש לא הבין על מה הוא מדבר, אבל הרבי עמד על שלו, וכמובן צדק.

נפילת ברית-המועצות: ערב שנת תש"נ1990- דיבר הרבי על הצורך להתכונן לניסים גדולים שיתרחשו בעולם. הוא פירש את תש"נ כראשי-תיבות: תהיה שנת ניסים. הוא אף התבטא שיהיו אלה "ניסים שהעולם כולו יראה". כשהחלו ההתרחשויות המפתיעות, ציין, שבניגוד לאירועים דומים בעבר, עתה יקרו הדברים בלי שפיכות-דמים.

מלחמת המפרץ הראשונה והשניה: במלחמה זו נוכח כל העם עד כמה קלעו דבריו של הרבי. הוא קבע כי לא יהיה צורך להשתמש במסכות-גז. הוא שלל את היציאה מן הארץ וקרא לתיירים יהודים להוסיף לנסוע לישראל. סמוך לתחילת המלחמה אמר, כי היא תביא ישועה גדולה לעם-ישראל. ואכן, הניסים המדהימים שקרו במלחמה זו וחיסול עוצמתה של עיראק, הוכיחו את אמיתות נבואותיו של הרבי.

להתכונן לגאולה

הרבי, שכל דבריו התממשו במלואם, הוא שבישר לעם-ישראל ולעולם כולו כי הגאולה המובטחת קרובה לבוא, וכי עלינו להיות שותפים בהכנה האחרונה לקבלת פניו.

הרבי קרא לכל יהודי להתכונן לקראת הגאולה הקרובה על-ידי לימוד והכרה של הנושא בחלקי התורה השונים, ובייחוד בתורת החסידות, תפילה לזירוזה ולקיצור 'חבלי המשיח', מוּדעות לעובדת היותנו בימים של ערב הגאולה, ובעיקר - תוספת בתורה, במצוות ובמעשים טובים.

אם הרבי צדק בכל תחזיותיו - ודאי שידע מה ניבא כשהכין את לב כולנו לקראת בואו של משיח-צדקנו. הבה נאמין ונתכונן!


 
תגובות
2.
משיח שבדורנו
מנחם מארק-03/03/06 09:30
1.
בשורת הגאולה
שלמה-19/05/05 06:30

   
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)