חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

תקנות, מנהגים והוראות מהרבי

בשנות נשיאותו הנהיג הרבי מנהגים שונים בחיי היהדות ובלימוד התורה. במנהגים אלה לא היה משום "חידוש" או "המצאה". רובם מתחלקים לשלושה סוגים: ריענון מנהגים שנשכחו במרוצת הדורות בשל צרות הגלות ורדיפת הדת; "שחרור" מנהגים שונים שהיו נהוגים בעבר בעיקר בידי גדולי ישראל וכן מנהגים, שיסודם בקבלה, אשר היו נהוגים בעבר בעיקר בידי מקובלים, ושיוכם עתה לציבור הרחב. כמו-כן נתן הרבי הוראות שונות בחיי היום היום של הכלל והפרט. במדור זה ננסה ללקט חומר בנושאים אלה.

המדור בבנייה!
מנהגי יום הולדת
הרבי עורר את הציבור הרחב לנצל את היום החשוב בחייו של האדם, כיום של התבודדות והתבוננות במעשיו ובהנהגותיו בעבר, על מנת לבחון אותם ולשפר את דרכיו, וכן לקיים פעולות שונות להתחזקות.


לימוד הרמב"ם היומי
הרבי מליובאוויטש ייסד את תקנת הלימוד היומי ברמב"ם לכלל הציבור בשלושה מסלולים, בהתאם לאפשרויות הלומד. שלושה פרקים ליום; פרק אחד ליום ו'ספר המצוות' לרמב"ם.

שנת הקהל - תוכנה והוראותיה
מצוות הקהל כל תכליתה אינו פעולת ההקהלה עצמה, אלא התוצאה בימים שלאחרי זה וכמודגש בכתוב "למען ישמעו ולמען ילמדו גו' ליראה גו' כל הימים". הוראתה לדורנו: לכנס ולהקהיל יהודים - אנשים, נשים (כמובן - בנפרד) וטף, עד ל"קטני קטנים", לכנס אותם ב"מקום" קדוש, כלומר באווירה קדושה, ולנצל את הדבר לשם התחזקות והוספה ב"ליראה את ה'" ובאחדות ישראל.

כיצד להתמודד עם דילמות
בשנים האחרונות הורה הרבי הוראות רבות באשר לדרך ההתמודדות עם שאלות וספקות שמתעוררות. להלן ניסיון לרכז כמה מהוראות הרבי בדבר 'התרת הספיקות'.

מנהגי יום ההילולא של הרבי
כאשר הסתלק כ"ק אדמו"ר רבי יוסף יצחק זי"ע, האדמו"ר השישי בשולשת נשיאי חב"ד, הורה הרבי, חתנו של הרבי הקודם, לנהוג במנהגים מיוחדים לציון היום הגדול והקדוש. רבני חב"ד בארץ ובעולם הורו לציבור חסידי חב"ד ומוקירי הרבי לנהוג באותם מנהגים ביום ההילולא של הרבי - ג' בתמוז.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)