חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

תורה

מעמד הר-סיני כאירוע היסטורי מוכח
למעמד-הר-סיני אין מקבילות בשום אומה ולשון. כל הדתות מבוססות על 'נביא' ש"ראה", "שמע" או "חלם". היהדות היא האחת והיחידה שבפיה תיאור מפורט על התגלות אלוקית שאירעה לעיני כל עם ישראל.

הקב"ה אינו צריך לעמוד למבחן שוב ושוב
"כבר שרתי לפני ועדה של מומחים, והם בחנו אותי ונתנו לי תעודה על יכולת השירה שלי. לא ייתכן שאצטרך להוכיח את יכולתי לפני כל אחד ואחד שירצה לשמוע אותי שר".

התורה כאמת מוחלטת
אין שום סיבה שבעולם לפקפק במהימנותו של אירוע אשר עובר במסורת מדורי-דורות, כאשר כל הגירסאות אודותיו, המגיעות אלינו מכל קצווי תבל, זהות לחלוטין.

התורה כבסיס כל הדתות
הדתות המונותיאיסטיות השונות נטלו מן היהדות את רעיון האמונה בא-ל אחד, והפיצו אותו בקרב מאות-מיליוני בני-אדם, אך הן יצרו גם עיוותים וסילופים.

התורה כהוראות שימוש של ה'יצרן'
אם כל יצרן פשוט מבין שחייבים לצרף הוראות-שימוש לכל מוצר - ברור כי לעולם כה גדול ומסובך וברואים כה רבים, ניתנו "הרואות שימוש" - כיצד לחיות בעולם"!

התורה אינה סופרמרקט של השקפות
כשם שהדבר בנושאים הלכתיים מובהקים, כך גם בעניינים רחבים יותר, של שאלות לאומיות והשקפת-עולם - ההלכה היא זו שמשקפת את דעת-התורה, והיא בלבד.

לשם מה יש צורך בתורה שבעל-פה?
הפרשנות שבעל- פה אינה ממציאה פירושים חדשים, אלא מעבירה לקורא החדש את המשמעות המקורית של הדברים, שקשה לו להבינם בעצמו מחמת המרחק שקיים בינו לבין הטכסט המקורי.

כדי להיות "עם הספר" צריך ללמוד
אין עוד עם בעולם שמהותו מבוססת על קריאה ולימוד. קבלת התורה וההתחייבות לעסוק בה יומם ולילה הקנו לעם ישראל את התואר "עם הספר. יש לחזור להיות 'עם-הספר'!


השכלה בסיסית של יהודי
כדי להיות 'אדם' די בשתים-עשרה שנות לימוד, ואילו כדי להיות 'יהודי' יש צורך בשמונה-עשרה שנות לימוד בסיסיות. לשם כך קיימות 'ישיבות' בעם ישראל.

על הפופולריות של תורת הנסתר
ההתעניינות הגוברת ב'קבלה' - תורת הנסתר - תואמת את דברי ה'זוהר', שסמוך לביאת המשיח תתפשט חכמת הנסתר עד כדי כך שאפילו ילדים יעסקו בה.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)