חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:12 זריחה: 6:10 ח' בניסן התשפ"ד, 16/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

משנתו הבטחונית

הרבי מליובאוויטש לא התערב בפוליטיקה. הוא עמד בקשרים הדוקים עם כל צדדי המפה הפוליטית בישראל. פוליטיקאים מימין ומשמאל באו לבקרו, והוא קיבל את כולם באהבה. יעץ, עודד, חיזק ואיחל לכולם רק טוב. עמדותיו לא הושפעו אפוא משיקולים זרים וממניעים פוליטיים, חלילה. הוא דיבר מתוך כאב אמיתי ומתוך דאגה גדולה לשלום העם והארץ.

אתה קורא היום את הדברים שאמר הרבי מליובאוויטש במשך עשרות שנים, ואתה נדהם. ברור לך עכשיו, שהוא ראה בבירור את האסון שאנו ממיטים על עצמנו במו-ידינו. הוא עשה הכול כדי להזהיר ולהתריע. זעק, התחנן, דיבר אל ההיגיון, פנה אל הרגש. לצערנו, לא שמעו לו. הפוליטיקאים שלנו חשבו תמיד שהם חכמים יותר. כמו בימי הנביאים.

עדיין לא מאוחר להקשיב, להתעשת ולעלות על דרך המלך. דרך המוליכה לחיים בטוחים ולשלום מציאותי (גם אם בלא טקסים וחגיגות-ראווה).

לצפייה והאזנה לשיחותיו הרבות של הרבי בנושא זה:
http://www.sichos.com/shleimus_haaretz.asp
האלטרנטיבה של הרבי
היה מי שהציע כל השנים דרך אחרת. ביקש, התחנן, זעק והתריע. לאסוננו, לא שעו לו. הפוליטיקאים הישראלים חשבו תמיד שהם חכמים יותר. אבל את המפולת הנוכחית הוא חזה ולא הם.

ללמוד מניסיון הדורות
לאחר ניסיון כה מר, שחזר ונשנה פעמים כה רבות, מדוע מתעקשים להמשיך בדרך הכניעה והוויתורים?!

עמדת התורה בשאלת 'פיקוח נפש'
העיקרון ש'פיקוח-נפש' דוחה את התורה כולה, חל כמובן גם בשאלת מסירת שטחים. אנו מוצאים הלכה פסוקה בשאלה האם מותר או אסור לוותר על שטחים למען 'שלום'.

סיכון מליוני יהודים תמורת "סיכוי"
איך עולה על הדעת לוותר בפועל על שטחי ביטחון ולסכן בכך מליוני יהודים, תמורת "סיכוי" בלבד לשלום?

הסכם עם רוצחים ומחבלים
רודפים אחרי רוצחים ומחבלים, ומתחננים אליהם שיואילו בטובם לקבל שטחים מיהודה ושומרון. גם כשהרוצח יושב עמו ליד שולחן עגול, לא הניח מידיו את הסכין ומוסיף לדקור אותו.

ויתור גורר ויתור
הם תובעים עוד ועוד, וכבר אמרו שלא יוותרו עד שיקבלו גם את ירושלים העתיקה. מכחישים שדיברו על ירושלים, אבל דיברו על כך בקמפ-דייוויד, ודיברו על כך עוד הרבה קודם - מיד אחרי מלחמת ששת הימים.

מנוי וגמור למסור את ירושלים!
יש פתרון: לנתח ולגמור
מוטב לעצור עכשיו
הפרת ההסכמים – עילה לביטולם
ליישב את כל השטחים
כל עיכוב ביישוב של שטחי ארץ ישראל יוצר אשליה בעולם כאילו היהודים עצמם אינם בטוחים בבעלותם על כל ארץ-ישראל. הדבר מעודדם להגביר את הלחץ בתקווה שיכנעו להם.

אין סיכוי להסדר. הפתרון: יישוב השטחים והפרחת האשליות!
תחזיות שהתממשו
היה מי שהציע כל השנים דרך אחרת. ביקש, התחנן, זעק והתריע. לאסוננו, לא שעו לו. הפוליטיקאים הישראלים חשבו תמיד שהם חכמים יותר. אבל את המפולת הנוכחית הוא חזה ולא הם. תחזיות במהלך 15 שנה.

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)