חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

מי שמתמסר – זוכה
שולחן שבת


מאת: משיחת הרבי מליובאויטש, מעובד ע"י צ. לבנוני
מדורים נוספים
שיחת השבוע גליון 1232 - כל המדורים ברצף
הכול משמים והאחריות עלינו
חדש על המדף
מי שמתמסר – זוכה
מלך
גם בעת מלחמה
ראוי לעושר
ערי-מקלט – לשם מה?
כמו סוחר
שתילי זיתים שאינם נושרים
ריבית במכירה בתשלומים

בזמן שבית-המקדש היה קיים חולקו כל הכוהנים לעשרים וארבעה משמרות, וכל משמר היה משרת בבית-המקדש כשבועיים בשנה. אך מה דינו של כוהן שהחליט לעלות לירושלים בזמן שאינו המשמר שלו, האם אין הוא רשאי להקריב בעצמו את קרבנותיו בבית-המקדש?

אומרת התורה בפרשתנו: "וכי יבוא הלוי מאחד שעריך... אל המקום אשר יבחר ה', ושירת בשם ה' אלוקים ככל אחיו הכוהנים". כלומר, הכוהן שבא אל בית-המקדש בזמן העבודה של משמר שאינו שלו – רשאי להקריב את קרבנותיו בעצמו.

הזכות לעבוד

יתרה מזו אומרת התורה: הוא רשאי להקריב לא רק את הקרבנות הפרטיים שלו, אלא הוא יכול להשתתף בהקרבת הקרבנות האחרים שעולים למזבח באותו זמן. מכיוון שהחליט לעלות לירושלים ולבוא אל בית-המקדש, אף-על-פי שאינו חייב בכך, זיכתה אותו התורה בזכות להשתתף בעבודת הכוהנים במשמרות האחרים.

מכאן אנו יכולים להפיק הוראה בעבודת הבורא. אמנם בית-המקדש חרב, אבל העניין הרוחני של בית-המקדש, הנשמה של בית-המקדש, קיים בכל מקום ובכל זמן. כשיהודי עושה את גופו ונשמתו, ביתו וסביבתו, מקום ראוי להשראת השכינה, אומר על כך הקב"ה: "ועשו לי מקדש – ושכנתי בתוכם".

חיבור עם הקב"ה

עבודת המקדש שייכת למעשה לכל יהודי, כדברי הרמב"ם: "לא שבט לוי בלבד... אלא כל איש ואיש... אשר נדבה רוחו אותו... להיבדל ולעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו... הרי זה נתקדש קודש-קודשים". כלומר, כל יהודי שמחליט להתמסר לעבודת הבורא – זוכה להתקדש ולהיות קרוב לשכינה.

עניינו של שבט לוי הוא כמשמעות שמו – "יילָוֶוה אישי אליי". היינו חיבור עם הקב"ה, עד הדרגה הגבוהה ביותר, דרגת הכוהן הגדול, שעליו נאמר "וייבדל אהרון להקדישו קודש-קודשים". מלמדת אותנו התורה, שכל יהודי יכול להגיע לדרגת ההתחברות הזאת של הקב"ה.

הסרת המכשולים

הכול תלוי במידת נכונותו להתמסר לעבודת הקודש. התורה אומרת שאם נדבה רוחו אותו לעסוק בעבודה רוחנית כלשהי, הרי גם אם הייתה צריכה להיעשות על-ידי מישהו אחר, ניתנת לו הזכות לעשות את העבודה הזאת ולהתקרב על-ידה לקב"ה.

כשיהודי מחליט לעשות זאת הקב"ה עצמו עומד לימינו ועוזר ומסייע לו בכל הדרוש, כדי שיוכל למלא את החלטתו הטובה בפועל ממש, על-ידי שהוא מסיר מעליו את כל הקשיים וההפרעות של יצר הרע, מתוך בריאות בגשמיות וברוחניות. וזו ההכנה הקרובה לקיום הדברים כפשוטם – לבוא ולעבוד את עבודת המקדש בבית-המקדש השלישי שייבנה במהרה בימינו ממש.

(התוועדויות תשמ"ז כרך ד, עמ' 320)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)